onsdag 19. desember 2012

Julebukett!

Igår så lærte jeg å lage en blomsterbukett. Buketten lages ved å legge stilkene i samme retning som en slags spiral. Bindepunktet på buketten burde være smalt og fast så den beholder fasongen. Stilkene skulle også være like lange som selve buketten.

Jeg brukte en hvit rose, to røde roser, en hvit gren nellik, en liten kongle og diverse grønt.

Jeg syntes det grønne dominerer fordi det er det første jeg legger merke til på buketten. Jeg har brukt den rød/grønne komplementære kontrasten.

Slutt resultatet:

Jeg ble fornøyd med selve plasseringen av blomstene fordi de er selve midtpunktet i buketten. Det jeg kunne gjort annerledes var å bruke mer tid på buketten og laget den litt større ved å bruke litt mer grønt på buketten.

- Ida Svingerud

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar