onsdag 5. september 2012

Transfer-teknikk

I dag prøvde vi oss på transfer-teknikken, som jeg syntes var veldig spennende. Transfer er å få et bilde over på stoff, noe som var ganske enkelt så lenge man fulgte med i instruksene. Du finner et bilde og printer det ut med en laserskriver og klipper det ut deretter begynne med å ta på et godt lag med rammelim. Så legger du motivet/bilde på stoffet.
Her ser du oppgaven etter og ha brukt rammelim og limt bilde på stoffet. Lagt press på det og stryket det så limet ble tørt. Vi brukte bare noen minutter på tørking, i stedet for et helt døgn som de fleste ville ha gjort.
Her er jeg ferdig med å "bløte" stoffet i noen minutter og holder på med å skrubbe papiret, man må være forsiktig ellers får man med seg bilde også.
Da var jeg halvveis ferdig, fikk ikke dokumentert så veldig mye av denne oppgaven, så skal forklare litt mer. Her brukte jeg håndflaten til å fjerne en del papir. Her må man også være forsiktig, var litt uheldig noen steder på bildet.
Til slutt så stryket jeg bilde forsiktig engang til for å få det tørt for så å smøre det med Spenol så det ble en klar og fin overflate. Mine to bilder ble ganske så fine, nesten ikke noe av bildene ble borte på stoffet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar